Wynalazłszy dźwignię, Archimedes miał rzec: “Dajcie mi punkt podparcia a poruszę ziemię”. Parafrazując jego słowa w kontekście opakowań tekturowych, można by powiedzieć: “Pokażcie mi towar a ja go zapakuję”. Rzeczywiście, w dobie współczesnych rozwiązań materiałowych, technologicznych i produkcyjnych w dziedzinie opakowań, większości znanych, masowych produktów da się bez większego trudu zapakować w karton. Istnieją jednak towary, które będą wymagały specjalnego podejścia a ich praktyczne spakowanie umożliwiające bezpieczną przesyłkę bądź transport, będzie wyzwaniem.
Chyba w każdej dziedzinie można znaleźć taki produkt, który jest synonimem całej kategorii. Czymś w rodzaju wzorca, punktu odniesienia. Słynny "garbus" - jako synonim samochodu, adidasy - synonim sportowych butów, aspiryna, pampersy... można wymieniać. Branża opakowań tekturowych, również ma taki produkt.